سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهمان نوازان بی نشان
 

  معلم همه فن حریف!

دریکی از روستاهای نزدیک مشهد پسری به دنیا آمد که پدرش نام اورا محمد گذاشت. وقتی محمد شش ساله شد، پدرش اورا کنار حرم امام رضا علیه‌السلام آورد و خطاب به امام عرض کرد: یا امام رضا این فرزندم را به شما می‌سپارم!....

بالأخره محمد معلم عجیب و بی‌نظیری شد. از آدم کم سواد تا دانشجو و طلبه و دکتر و مهندس شاگردش هستند! گاهی اتفاق می‌افتد که کلاس درسش مختلط می‌شود، و از همه نوع قشر سواد در آن شرکت می‌کنند! آن قدر تو درس دادن مهارت دارد که هیچ‌کس خسته نمی‌شود؛ آن‌چنان مطلب را جا می‌اندازد که همه موضوع را می‌فهمند. اغلب، کلاسش مملو از عاطفه و معرفت است. در عرفان و فلسفه تبحر کامل دارد ودر مباحث علمی­، بر همه‌ی حریفانش غلبه می‌کند. در ارشاد غیر مسلمانان مهارت لازم را دارد آن‌طور که بعضی به دین مبین اسلام مشرف می‌شوند. دربحث با غیر هم‌کیشانش رعایت ادب را می‌کند و به هیچ‌کس اهانت نمی‌ورزد حتّا دشمنان دین. ازهمه‌ی استادانش به نیکی یاد می‌کند و یادشان را با قرائت فاتحه گرامی می‌دارد.

به امامان معصوم و ائمه اطهار علیهم‌السلام ارادت خاصی دارد. تفسیر قرآن و کلام معصومین را خوب می‌داند...

آن وقت‌ها که مردم کمتر به فکر امام زمانشان بودند، محال بود کنارش بنشینی و او از امامش حرف نزند... اغلب باگریه و سوز دل از امام یاد می‌کند به گونه‌ای که همه منقلب می‌شوند... همیشه درس را با یاد امام عصر علیه‌السلام آغاز می‌کند و با یاد و خاطره‌ی شهدای کربلا به پایان می‌رساند.. .

توفیقش روز افزون باد!


[ چهارشنبه 90/9/2 ] [ 3:51 عصر ] [ مهمان نوازان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

لینک های ویژه
آرشیو مطالب
امکانات وب
کدهای اختصاصی جاوا
ساعت
اماکن متبرکه آپلودعکس
کد اپلود عکس


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 5967